måndag 29 december 2008

Att skapa mening

Vi dränks av alla de budskap som sköljer över oss. Kampen om din och min uppmärksamhet är enorm, och för att nå ut försöker företag och organisationer med alla till buds stående medel för att informera och skapa publicitet. Men att nå ut får aldrig vara målet - det gäller att nå in!

Under 2008, som man kan kalla mitt sabbatsår, tog jag tjänstledigt för att lära mig att "nå in". Med fyra fantastiska kurser i media- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs Universitet/JMG under ledning av fantastiska lärare har jag nu fått mängder med nya och fördjupade insikter som kan komplettera mina tidigare erfarenheter.

Varma nyårskramar vill jag ge till JMG:s Jennie Wiik, Oscar Westlund, Jan Stridh, Britt Börjesson, Monica Löfgren-Nilsson, Bengt Johansson, Magnus Fredrikson, Lennart Hast och sist med inte minst Lena Johannisson!

Givetvis är det trevligt om andra vill läsa denna blogg, men så här i början ser jag syftet med den som en slags samlingsverk för eget bruk - där jag vill knyta samman smått och gott inom PR, journalistik och annat inom kommunikation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar